System kontroli trakcji wykrywa poprzez czujniki niepożądany uślizg tylnego koła i odpowiednio reguluje moment obrotowy generowany przez silnik. Daje pewność, że na asfalcie o słabej przyczepności albo HTCS w trudnych warunkach pogodowych nie dojdzie do utraty przyczepności.
System sekwencyjnej zmiany biegów przyciskami przy lewej manetce.
Dwusprzęgłowa przekładnia, która umożliwia manualną lub automatyczną zmianę biegów bez dźwigni sprzęgła. Zestaw dwóch sprzęgieł, wyposażonych w oddzielne systemy sterowania, łagodnie i płynnie HDCT przełącza biegi bez przerywania procesu napędowego.
Honda Evolutional Catalysing. System składający się z katalizatora oraz czujnika tlenu minimalizuje ilość niepożądanych składników spalin. Z dużą rezerwą spełnia surowe normy EURO-3.
Unikalna hydro-mechaniczna przekładnia automatyczna utrzymuje optymalne przełożenie, zapewniając najlepsze przyspieszanie. Za pomocą przycisków na kierownicy pracuje w trybach: automat lub 6-stopniowa przekładnia sekwencyjna.
Innowacyjny system wyłączania jednostki napędowej przy wolnych obrotach, gdy pojazd zatrzymuje się w korku lub przed światłami. Przy odkręceniu rolgazu silnik uruchamia się automatycznie i bez zwłoki przekazuje napęd na tylne koło.
Komputerowo sterowany wtrysk paliwa składający się z podwójnych wtryskiwaczy, wpływa na maksymalne osiągi w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika.
Komputerowo sterowany wtrysk paliwa sterowany zaprogramowaną mapą zapłonu zapewnia dużą moc przy optymalnym doborze mieszanki paliwowej oraz charakteryzuje się szybką i płynną reakcją na najmniejszy ruch manetki gazu.
Elektronicznie sterowana przekładnia automatyczna dostosowuje przełożenie do obciążenia pojazdu oraz oferuje dwa tryby pracy sterowane przełącznikami na kierownicy: automat lub 7-stopniowa przekładnia sekwencyjna.
Układ rozrządu z pojedynczym wałkiem, który bezpośrednio steruje pracą jednej sekcji zaworów, a poprzez dźwigienki – sekcją drugą.
Bezstopniowa przekładnia pasowa. Zapewnia doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa.
Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu efektywnie łączy wysoki moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów (wykorzystuje dwa zawory na cylinder) z wysoką mocą charakteryzującą wysokoobrotowe silniki (cztery zawory na cylinder).