PROJEKT NADWOZIA SPRZYJAJĄCY WYSOKIM OSIĄGOM: DOSKONAŁE PARAMETRY AERODYNAMICZNE NOWEJ HONDY CIVIC T

dodano: 11.02.2015

  • Honda2-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa w połączeniu z aerodynamicznie wyprofilowanym nadwoziem pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 270 km/h*, co jest najlepszym wynikiem w klasie
  • Większą siłę docisku i minimalny opór zapewniają dedykowane wloty powietrza, otwory wentylacyjne, spoilery i nakładki
  • Nowa Honda Civic Type R w kolorze Championship White zadebiutuje podczas targów Geneva Motor Show 2015

Nowa Honda Civic Type R, której światowa premiera odbędzie się podczas salonu Geneva Motor Show 2015, otrzyma szereg atrakcyjnych elementów stylizacyjnych opracowanych w wyniku zakrojonych na szeroką skalę testów prowadzonych zarówno w tunelu aerodynamicznym, jak komputerowo. W rezultacie powstał samochód odznaczający się bardzo wysoką stabilnością podczas jazdy z dużą prędkością oraz wysoką siłą docisku.

Doskonałe parametry aerodynamiczne nadwozia pozwalają w pełni wykorzystać zalety 2-litrowego silnika benzynowego VTEC TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozpędza nową Hondę Civic Type R do 270 km/h* - pod tym względem model ten nie ma sobie równych wśród konkurentów wyposażonych w napęd na przednie koła.

Nowa, niemal całkowicie płaska osłona podwozia usprawnia przepływ powietrza pod samochodem i optymalizuje siłę docisku, łącząc się z tylnym dyfuzorem, dzięki czemu samochód „klei się" do drogi. Charakterystyczne tylne skrzydło poprawia wizerunek auta, a dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu, zapewnia dodatkową siłę docisku.

Szeroki przedni splitter i wydatne boczne progi odpowiednio kierują strumień powietrza opływającego nadwozie i redukują siłę nośną, natomiast przedni zderzak został ukształtowany tak, aby niwelować turbulencje powietrza wokół przednich kół, co redukuje opór i zwiększa stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

HondaW ujarzmieniu ogromnej mocy silnika nowej Hondy Civic Type R pomaga kierowcy wyczynowy układ hamulcowy firmy Brembo, zastosowany przy kołach przedniej osi. Układ, opracowany specjalnie dla tego modelu, obejmuje nawiercane tarcze o średnicy 350 mm oraz czterotłoczkowe zaciski. Całość uzupełniają nowe, 19-calowe obręcze aluminiowe w stylu zarezerwowanym wyłącznie dla Civica Type R, które szczelnie wypełniają nadkola i pozwalają na zastosowanie większych tarcz hamulcowych.

Projektanci Hondy wiele uwagi poświęcili również kwestii wydajności cieplnej, co miało wpływ na wygląd wielu elementów nadwozia. Powiększone górne i dolne wloty powietrza w przednim zderzaku, otwory w panelu ponad przednimi kołami oraz wloty w przednich nadkolach zapewniają lepsze chłodzenie wysilonego silnika.

Honda Civic Type R zostanie w Genewie zaprezentowana w kolorze białym -Championship White, który stosowano we wszystkich generacjach kultowych modeli Type R.

Stoisko Hondy - podczas osiemdziesiątego piątego salonu Geneva Motor Show (3 - 15 marca) - otrzymało numer 4250 i znajduje się w hali 4.


Noty dla wydawców:
* Wewnętrzne dane Hondy przed homologacją