Honda wprowadzi pierwszy na świecie inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC). Jest on w stanie przewidywać i automatycznie reagować na sytuację, w której pojazd z sąsiedniego pasa ruchu zajedzie nam drogę.
W oparciu o rozległe badania rzeczywistych, typowych zachowań europejskich kierowców, system i-ACC analizuje sytuację na drodze korzystając z kamery i radaru, które pozwalają ustalić pozycję innych pojazdów. Stosując specjalny algorytm, system ocenia prawdopodobieństwo zajechania drogi naszemu autu przez pojazdy poruszające się po sąsiednich pasach. Bazuje on na wzajemnych relacjach ruchu tych pojazdów i w razie potrzeby szybko, bezpiecznie i komfortowo reaguje na rozwój wydarzeń.
i-ACC nie zastępuje stosowanego wcześniej tempomatu adaptacyjnego (ACC), a tylko uzupełnia jego działanie. Tradycyjne systemy ACC utrzymują wybraną przez kierowcę prędkość i jedynie obniżają ją, by zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu. Niestety, w razie zajechania drogi przez pojazd poruszający się sąsiednim pasem, tradycyjny system może zareagować dopiero wtedy, gdy pojazd ten niemal zakończył już niebezpieczny manewr.
i-ACC potrafi zauważyć niebezpieczeństwo zajechania drogi nawet do 5 sekund przed wykonaniem takiego manewru, dzięki czemu reakcja na to zdarzenie może być łagodniejsza, nie powodując paraliżującego zaskoczenia kierowcy, który mógł nawet nie być świadom niebezpieczeństwa. W takiej sytuacji system uruchamia hamowanie - początkowo z ograniczoną intensywnością, informując kierowcę o przyczynie hamowania i zapalając odpowiednią ikonę na wyświetlaczu. Następnie system kontynuuje hamowanie z większą intensywnością, by zachować bezpieczną odległość od innego pojazdu. Dr Kleingehagenbrock odpowiedzialny za prace nad i-ACC w Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH ocenia wyniki prac następująco - i-ACC przenosi systemy regulacji prędkości na zupełnie nowy poziom, oferując coś, co nazwaliśmy przewidywalnością bezpieczeństwa.